- « Retour au catalogue
004 JEANNE D’ALBRET (1528-1572) Reine de Navarre, mère d’Henri IV
L.A.S. « Jehanne », La Rochelle 15 août [1570], « au Roy mon souverain seigneur » Charles IX ; 1 page in-fol., adresse au verso.
Très belle lettre écrite sept jours après la signature de la Paix de Saint-Germain [outre une certaine liberté du culte, la Paix accordait aux Protestants quatre places fortes, dont La Rochelle, pour une période de deux ans].
Elle remercie le Roi de lui avoir envoyé le sieur de Beaupin « par la creance duquel jay connu le soing quil vous plaist avoir de mon repos. Je vous supliray tres humblement croire que oultre lobeissance aquise par vous vostre subjecte et tres humble servante jen ay une naturelle par le sang qui ne se peult jamays separer de moy de sorte quen quelque pays que je soye soit en France ou je la vous doibs soit en Bearn ou Dieu ma donné souverayne puissance je seray tousjours preste a vous faire cognoistre et ma fidellité et le zelle deu a vostre service et parse que je say monseigneur que par vostre estat combien quil soit monarchie aupres du mien petit vous aves asses apris de quelle prudence et avecq quel prix telles affaires se doyvent conduire ». Elle lui envoie son secrétaire avec le sieur de Beaupin pour exprimer tous ses sentiments au Roi, qu’elle supplie de « le croire de ma part et me tenir en vostre bonne grasse a laquelle je presente mes treshumbles recommandassions et suplie Dieu daussy bon cueur comme je me rejouis de la paix quil vous a plu nous donner quil la veulle rendre aussy heureuse que de sainct zelle Vostre magesté sy est employee »…
7 000 €
7 000 €